Procesi v pisarnah / administraciji imajo skrite izgube = pogosto opravljamo nepotrebna opravila, več kot je potrebno, delamo napake in nismo zadovoljni. Te izgube lahko odstranimo in postanemo bolj vitka organizacija.
Vitkost je sistematični pristop k identifikaciji in odstranjevanju izgub s pomočjo nenehnih izboljšav, na osnovi proizvajanja izdelkov/izvajanja storitev po potrebi kupca z namenom doseganja odličnosti poslovanja.
Vitkost se danes uporablja pri optimizaciji pisarniškega poslovanja (npr. administracije v zdravstvu, bančništvu, izobraževanju itd.). Osnovni koncept vitkosti je usmerjenost na uporabnika in usmerjenost k nenehnemu napredku.
Pozitivni vplivi uporabe strategije vitkega poslovanja na organizacijo so:
- višji učinkovitosti procesov v administraciji in podpornih službah;
- manj izgub vseh virov (časa, energije, …) v procesih v administraciji;
- izboljšani motivaciji zaposlenih;
- boljši kakovosti storitev in lojalnosti kupcev;
- manj odvečnega dela v administraciji;
- boljše izkoriščenje obstoječih kapacitet;
- skrajšanje časa izvajanja dela;
- povečanje zadovoljstva uporabnikov;
- boljša administrativna podpora poslovanju in administrativna učinkovitost;
- boljša preglednost nad procesi;
- manjša odvisnost od preskušanja in ocenjevanja, ukrepanje na osnovi dejstev;
- večji produktivnosti, manj stroških, večji stroškovni učinkovitosti;
- boljši cenovni konkurenčnosti na trgu;
- ustvarimo stabilno platformo in maksimiziramo učinkovitost, produktivnost;
- hitreje se učimo in dosežemo nenehni napredek;
- ustvarimo nove priložnosti za razne vrste izboljšav v poslovanju.
Pri vitkem poslovanju smo usmerjeni v:
- končnega potrošnika in v razvoj vrednosti, ki jo je pripravljen kupec plačati. Česar ne moremo prodati (kupec ni pripravljen plačati) ne počnemo. Temu se želimo približati.
- Zagotoviti izdelke/storitve na učinkovit način, takrat ko kupec zahteva, v količinah ki jih kupec zahteva, ter v zahtevani v kakovosti in po ostalih pogojih, ki jih kupec zahteva;
- nenehne izboljšave naših procesov. Nenehno smo usmerjeni v vrednost za kupca.
- Nenehno uporabo orodij vitkega poslovanja za identifikacijo in odstranjevanje vseh vrst izgub v procesih;
- spoštovanje sodelavcev;
- dolgoročni razvoj, saj je vitkost način vsakodnevnega dela in življenja organizacije.
Cilji vitkega poslovanja so:
- čim enostavnejše obvladovanje procesov z manj človeškega napora;
- čimmanj izgub v procesih (nepotrebno: čakanje, zaloge, transport, preveč vrednosti, gibanje, popravila, napačno vključeni/vodeni sodelavci);
- postati visoko odziven na zahteve kupcev (naših odjemalcev);
- proizvajati izdelke/izvajati storitve vrhunske kakovosti;
- proizvajati/izvajati storitve najbolj učinkovito, ekonomično.
Vitko poslovanje se osredotoča na procese in pomeni predvsem delajmo pametneje.